ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА

Юридичною мовою — це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності.
Зрозумілою мовою — це бухгалтерська конституція, яка має бути унікальною для кожного підприємства. Розробляється персонально, з урахуванням специфіки бухгалтерського, фінансового та податкового обліку компанії.

Команда:
Ірина Літвінчук
Засновник та керівник
Ольга Кучер
Керівник консультаційного відділу
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Функції облікової політики

/01
Image
Регламентація
підходів і процедур

Внутрішня стандартизація ведення обліку та її чітке дотримання суттєво спростить всі процеси навіть при зміні бухгалтерів.

/02
Image
Обґрунтування
нестандартних підходів

Внутрішня стандартизація ведення обліку та її чітке дотримання суттєво спростить всі процеси навіть при зміні бухгалтерів.

/03
Image
Захист під час
податкової перевірки

Облікову політику завжди запитують під час податкової перевірки, її компетентна розробка допоможе уникнути нав’язування сторонніх підходів.

/04
Image
Доказ правомірності
підходів у суді

Якісна облікова політика є неспростовним доказом правомірності підходів компанії, тому вона допомагає під час оскаржень рішень ДПС.

ГОЛОВНЕ ПИТАННЯ

Розробити облікову політику може

БУХГАЛТЕР КОМПАНІЇ ЧИ СТОРОННІ ФАХІВЦІ.
Ви можете розробити та написати облікову політику самостійно — якщо в цьому маєте достатньо актуального досвіду.
І якщо у вас є позитивний досвід проходження податкових перевірок без зауважень до облікової політики.
Якщо у вас є хоча б 10 тижнів вільного часу, аби зайнятися тільки її створенням і написанням. Щодня, щотижня.
ЕТАПИ РОБОТИ

Як ми працюємо?

Image
Аналіз
1
Проаналізуємо системи та процедури обліку, порядок документообігу, політику типових операцій, що наразі існують на підприємстві. Виявимо, чи достатньо цього для пояснення ДПС, дослідимо ризики.
Написання
2
Опишемо всі підходи та моменти в обліковій політиці. Залишимо по тексту коментарі з поясненнями необхідних процедур. Обов’язково розкриємо всі альтернативні рішення, зафіксуємо дії на перспективу.
Узгодження
3
Проведемо зустріч чи відеоконференцію, на якій обговоримо та роз’яснимо всі коментарі, відповімо на можливі запитання, дамо додаткові консультації та вислухаємо зустрічні побажання. Можемо провести кілька зустрічей/узгоджень.
Готовий документ
4
Зробимо необхідні коригування, додамо бажану інформацію, здійснимо остаточну звірку й підготуємо фінальну версію облікової політики. В результаті — у вас ідеальний документ на підставі всіх вимог і побажань.
Стандарти

Можемо розробити облікову політику за українськими стандартами бухгалтерського обліку (НПСБО) або за міжнародними (МСФЗ).

РЕЗУЛЬТАТ

Ви отримаєте

  • Проєкт облікової політики, яку треба видрукувати та підписати у керівника.
  • Зразки наказів на внесення змін до політики, які треба запровадити.
  • Приклади необхідних розрахунків спрощення обліку.
  • Шаблони нетипових документів, які можуть бути використані компанією.
МОЖЛИВОСТІ

Варіанти співпраці

Image
Скорочена версія
Включає розробку проєкту облікової політики індивідуально під підприємство, опис всіх підходів, принципів, методів, обґрунтування нетипових моментів тощо.
Image
Повна версія
Включає розробку проєкту облікової політики індивідуально під підприємство. Додатково містить опис кореспонденцій рахунків, типові проводки по всім операціям і опис документів та операцій в обліковій програмі, якими здійснюються ці проводки.
Image
Політика + супровід
Передбачає розробку повної облікової політики та супровід на внесення змін протягом 2 років. Якщо в компанії з’являться нові операції чи щось зміниться в роботі чи будуть внесені зміни до законодавства — ми оперативно підготуємо документи про внесення змін.
КЛІЄНТООРІЄНТОВАНІСТЬ

Авторський підхід до розробки

Image

Ми не переписуємо стандарти бухобліку, а обґрунтовуємо і розшифровуємо підходи простою і зрозумілою мовою.

Image

Вказуємо, як оцінюємо, яку інформацію використовуємо, хто ухвалює відповідні рішення та які документи мають складатися.

Image

Дивимось на облікову політику очима бухгалтера. Тобто, думаємо, як можна спростити документообіг, щоб не «плодити» папірці.

Image

Створюємо політику ґрунтовно, виключно на підставі даних компанії та не включаємо зайвого (тобто не займаємося штампуванням).

Image

Не надихаємося чужими політиками та прикладами з інтернету. Для нас має значення кожне речення, кожне слово й навіть кожна літера.

Image

Знаємо, як писати політики, щоби не виникало проблем під час податкових перевірок. Підказуємо, як правильно ними користуватися.

Image

Відповідаємо на всі запитання й уточнюємо/спрощуємо до тих пір і стільки разів, поки клієнт не отримає ідеальну політику.

Image

Надаємо рекомендації щодо облікової політики і порядку її застосування незалежно від того, коли ми її розробили (хоч через рік, два чи три).

КЛІЄНТИ

Нашій думці довіряють

ВІДГУКИ

Історії співпраці*

* Через зобов’язання з конфіденційності ми не можемо розголошувати назви компаній та інші фактичні дані. Однак кожна історія — на 100% реальна.

Компанія, зважаючи на особливості облікової системи, формувала собівартість готової продукції одним документом на кінець місяця (і списання сировини, і оприбуткування продукції)

Під час перевірки інспектори ДПС воліли бачити окремі документи на кожну номенклатуру, за кожен день. Вимагали додаткові калькуляції, розшифровки. Завдяки коректному опису такого підходу в обліковій політиці, ми змогли в комунікації з ДПС відстояти свій підхід і зняти потенційні зауваження. Додатково ми змогли довести неправомірність вимог щодо надання документів, які компанія взагалі не складала (до акту це питання не потрапило).

У компанії дуже специфічна схема розподілу транспортних витрат між рахунками (оскільки акт оформлюється єдиною сумою, а формально це різні поїздки та різні статті витрат). Бухгалтер розподіляє такі витрати між рахунками (91, 92, 93) вручну на підставі спеціальної формули.

Під час перевірки інспектор ДПС спробувала вказати на некоректність підходу, оскільки вважала: «Якщо це один документ — то це має бути відображено на одному рахунку».

Завдяки обґрунтуванню (досить простому і логічному) в обліковій політиці ми змогли пояснити, що підхід бухгалтера навпаки є вірним і дозволяє коректно відобразити операцію в обліку. Цього пояснення було достатньо, щоб переконати інспектора.