РЕКЛАМНІ ПОСЛУГИ ЗА КОРДОНОМ: ЧИ БУДЕ ПОДАТОК НА РЕПАТРІАЦІЮ
Податки

Рекламні послуги за кордоном: чи буде податок на репатріацію

Просувати свій бізнес компанії можуть не лише в Україні. Якщо планується збільшення частки іноземних покупців, реклама може розповсюджуватись і за кордоном. І доволі часто таке розповсюдження замовляється безпосередньо в нерезидента. Чи буде в такому разі податок на репатріацію?

Для рекламних послуг ПКУ встановлено спеціальний порядок оподаткування. Так, резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20 % суми таких виплат за власний рахунок (пп. 141.4.6 ПКУ). Тобто, під час перерахування нерезиденту коштів за надані рекламні послуги підприємство повинно нарахувати «зверху» 20% податку і сплатити його до бюджету за власний кошт.

Водночас треба розуміти: так як розповсюдження реклами відбувається поза межами України, а податком на репатріацію оподатковується дохід нерезидента із джерела його походження з України, то можна говорити про відсутність у нерезидента такого доходу.

Та насправді питання значно складніше, аніж може здатись на перший погляд.

Раніше судова практика вказувала на те, що оскільки розповсюдження реклами відбувається поза межами України, можна говорити про відсутність у нерезидента доходу із джерела його походження з України. Так, на думку судів, обкладати т. зв. податком на репатріацію потрібно лише виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами нерезидентами, які проводять свою господарську діяльність на території України (див. ухвалу ВАСУ від 17.02.16 р. у справі № 810/2648/14[1]).

Тобто, надання нерезидентами рекламних послуг поза межами України, як вважали судові органи, свідчить про те, що в українського підприємства відсутні підстави для оподаткування доходу нерезидента за пп. 141.4.6 ПКУ (див. ухвалу ВАСУ від 16.05.16 р. у справі № 820/5441/13-а[2]).

Водночас, в останні роки риторика служителів Феміди дещо змінилась. Зокрема, вони зазначають, що ПКУ не визначає умову про те, що реклама має розповсюджуватись саме в Україні.

Постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2019 р. у справі № 640/7490/19[3]:

Посилання позивача на те, що спірний податок в розмірі 20% вартості розміщення реклами за межами України нерезидентом не може бути застосований у разі, коли його об`єктом не є дохід з джерелом походження з України, колегія суддів вважає необґрунтованими, з огляду на наступне.
Як відзначалося вище, пп. 141.4.6 п.  141.4 ст. 141 ПК України є спеціальною нормою, якою врегульовано оподаткування саме виплати резидента на користь нерезидента за виробництво та/або розповсюдження реклами. При цьому, вказана норма не містить такої умови для нарахування визначеного нею податку як походження доходів з теритоії України, на чому наполягає позивач.

Постанова Верховного суду від 05.03.2020 р. у справі № 810/243/15[4]:

Таким чином, сплата податку у розмірі 20 % від суми плати за послуги здійснюється у разі оплати послуг за виробництво та/або розповсюдження реклами.
При цьому ключовою умовою є не місце надання таких послуг, а оплата послуг резидентом на користь  такого нерезидента. Податок за ставкою 20% суми виплат нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами сплачується резидентом за власний рахунок незалежно від місця надання нерезидентом зазначених послуг.

<…>
Здійснюючи системний аналіз положень пункту 13.6 статті 13 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», які регулювали оподаткування наданих рекламних послуг нерезидентами до набрання чинності Податковим кодексом України, та положення пункту 160.7 Податкового кодексу України ( в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) можна дійти висновку, що законодавцем змінено об`єкт оподаткування. Якщо відповідно до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» таким об`єктом були виплати  нерезидентам від наданих рекламних  послуг  на  території  України то норми Податкового кодексу України не містять обмежень щодо місця надання таких послуг.

[1] http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/56030591.

[2] http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/58214059.

[3] http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/85999502.

[4] http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/88187222.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *