КНП
Кадри і зарплата

Оплата лікарняного хірургу, коли немає заробітку: перли від Фонду

Цікаву ситуацію розгляну Фонд соцстраху:

Оклад працівниці (займає посаду лікаря-хірурга) у червні 2020 року – 12 тис. грн, їй встановлене підвищення окладу за оперативне втручання – 40% окладу. З 22 по 30 червня 2020 року працівниця хворіла, про що свідчить наданий нею листок непрацездатності. Загальний трудовий стаж працівниці – 15 років, страховий стаж за 12 місяців перед настанням страхового випадку більше 6 місяців. Працівниця стала до роботи з 01 червня 2020 року після перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення 3 років.

Обчислення середньої заробітної плати для розрахунку матеріального забезпечення здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (далі – Порядок).

Пунктом 28 Порядку передбачено, що якщо у розрахунковому періоді перед настанням страхового випадку застрахована особа з поважних причин не мала заробітку або страховий випадок настав у перший день роботи, середня заробітна плата визначається, виходячи з тарифної ставки (посадового окладу) або її частини, встановленої на день настання страхового випадку (п. 28 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266, далі  – Порядок № 1266).

Згідно з п. 5 даного Порядку, у описаній ситуації середньоденну заробітну плату за один календарний день визначають, розділивши тарифну ставку (посадовий оклад) на середньомісячну кількість календарних днів (30,44).

Висновок Фонду: у наведеному випадку, середню заробітну плату для розрахунку страхових виплат необхідно розраховувати, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) визначеного за тарифним розрядом Єдиної тарифної сітки, відповідно до Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджених наказом Мінпраці, МОЗ від 05.10.2005 № 308/519 (далі  – Умови № 308/519), без врахування підвищення посадового окладу, надбавок та доплат. Звідки ж такий висновок?

Не сумніваюся, що у бухгалтерів ЗОЗ і КНП, а також у медиків виникла низка запитань:

  1. посадовий оклад 12 000 грн може бути у хірурга, і навіть вище, але навряд чи у лікаря-хірурга бюджетного ЗОЗ. Занадто вже кругла сума та й посадовий оклад лікаря-хірурга  коливається від 4141 до  5089 грн. (жах!);
  2. якщо це не бюджетний ЗОЗ, а КНП, то яке відношення до нього мають Умови 308/519 (аж ніяке!);
  3. підвищення окладу завжди формувало новий підвищений оклад, тому з якого дива його потрібно відкидати під час обчислення середньої зарплати за п. 28 Порядку № 1266?

У п. 28 Порядку № 1266 базою для розрахунку середньої зарплати є встановлений посадовий оклад (а не за ЄТС) і якщо він встановлений з підвищенням, то чому підвищення не потрібно враховувати. Схоже автор роз’яснення далекий від трудового законодавства, яке пробує тлумачити: надбавки і доплати дійсно не потрібно враховувати у разі обчислення середньої зарплати за даною нормою. Підвищений же з певних підстав посадовий оклад є основною зарплатою, тому він і має бути основою для розрахунку середньої зарплати.

ДЖЕРЕЛО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.