БЕЗКОШТОВНА РОЗДАЧА ТОВАРІВ: ПДВ-ПРАВИЛА І ДОКУМЕНТИ
Податки

Безкоштовна роздача товарів: ПДВ-правила і документи

ДПС видала доволі цікаву ІПК, яка стосується ПДВ-наслідків безкоштовною роздачі товарів та переліку документів, якими такі операції оформлюються (ІПК ГУ ДПС у м. Києві від 10.06.2020 р. № 2377/ІПК/26-15-04-01-18):

Правила ПДВ-оподаткування

Якщо вартість безоплатно переданих товарів (для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження)) безпосередньо платником або через інших осіб включається до складу вартості оподатковуваних операцій, зокрема до вартості продажу товарів, які підлягають оподаткуванню та пов’язані з отриманням доходів (підтвердженням чому є, наприклад, калькуляція вартості товарів або інший, визначений обліковою політикою платника податку, документ, який встановлює ціни продажу придбаних, ввезених товарів, та враховує у складі таких цін вартість безоплатно розданих/наданих з рекламною метою товарів), то такі товари вважаються використаними в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника ПДВ, а тому безкоштовне розповсюдження зазначених товарів не розглядається як окрема операція з постачання і додаткового нарахування податкових зобов’язань з ПДВ не вимагає.

У випадку, якщо безкоштовне розповсюдження придбаних (ввезених) товарів в межах проведення рекламних акцій здійснюється не безпосередньо платником податку, а за його дорученням третіми особами, то послуги таких третіх осіб з розповсюдження зазначених товарів є об’єктом оподаткування податком на додану вартість та підлягають оподаткуванню у загальновстановленому порядку.
Базою оподаткування в даному випадку буде вартість послуги з розповсюдження, а не вартість товарів, які підлягають розповсюдженню.

Для безоплатного розповсюдження товарів в межах проведення рекламних заходів ДПС рекомендує оформити:

  • наказ керівника про проведення рекламного заходу. У наказі слід зазначити дату, місце та мету їх проведення, строки й коло осіб, відповідальних за організацію та виконання підготовчих робіт, а також треба обов’язково вказати, що такий захід провадиться винятково з рекламною метою.
    Якщо під час рекламних заходів планується безкоштовне передання товарів, то в наказі зазначаються кількість кожного найменування товару й інша інформація, яка б також свідчила про рекламний характер діяльності;
  • план (програму) підготовку та проведення рекламного заходу. Цей документ є вагомим доказом рекламного, передпродажного заходу. У документі наводять календарний план дій із проведення рекламного заходу із зазначенням строків і відповідальних осіб;
  • кошторис витрат на проведення рекламного заходу. Вказують номенклатуру та кількість зразків товарів, рекламних матеріалів й інших ТМЦ, які передбачено передавати під час проведенні заходу, й інші видатки, необхідні для його організації;
  • накладні на відпуск ТМЦ зі складу. Під час проведення безоплатного передання товарів і розповсюдження рекламних матеріалів особа, відповідальна за їх передання, одержує відповідні матеріальні цінності на складі підприємства під звіт. Відпуск матеріальних цінностей зі складу оформлюється видатковою накладною;
  • звіт про проведення рекламних заходів. Після завершення рекламного заходу відповідальні особи складають звіт про фактичні витрати на його проведення та надають його на затвердження керівнику;
  • акт на списання безоплатно розповсюджених товарів. Складається комісією та слугуватиме первинним документом для списання в бухобліку вартості використаних для рекламних цілей ТМЦ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *